lördag 25 juli 2009

Gamla stickningar...


Usch,jag är just nu i ett läge, då jag har alldeles för många stickningar på gång, där det är alldeles för mycket kvar. Här ser ni till exempel min sjal i Noro silk garden sock yarn. Den kommer bli jättesnygg, men jag vill vara klar nu! Andra projekt är tex min February lady sweater, ett par Cookie A sockar, en estnisk spetssjal, min 1600-tals tröja i handspunnet garn som Fale Artut gjort där jag egentligen har ganska lite kvar, men har hamnat i ett slätstickningsträsk. De flesta är roliga stickningar, men jag har ju så mycket roliga garn som ligger och väntar. Jag vill sticka andra sjalar, dockar och en buttercup nu!
Varför är alltid garnet grönare i nästa stickning :).
Nu skall jag öva mig lite i tålamod och uthållighet...

Posted by ShoZu

4 kommentarer:

Mia stickar sa...

Vilket bra uttryck! Garnet är grönare i nästa stickning! Så sant som det är sagt! Har ikväll satt igång en stickning till trots att jag borde bli klar med fler stickningar innan jag börjar på nåt nytt!

fale artut sa...

Ja, visst är det så. Sen är man ju lite orolig att man ska glömma bort vad det var för projekt som var så lockande. Men varför är det så svårt att göra en sak i taget, ja, eller på sin höjd tre?! Ha en skön sommar.

Sunna sa...

Det är bra för kreativiteten att ha många stickningar på gång, annars kanske man slöar till. Börja du med en ny

Medea sa...

...för att grönt är skönt kanske. Kreativiteten ökar när man har flera olika projekt på gång!! Börja du med en stickning till. Det är bra för hälsan.
Kram Efwa