onsdag 22 juli 2009

Grattis Lilly 100 år!!!


Igår var jag och gratulerade min släkting Lilly som fyllde 100. Lilly bor numera på ett äldreboende efter att ramlat och brutit lårbenshalsen, men bodde hemma i sitt eget hus ända tills förra året. För ungefär 20 år sedan hade hon en stroke som gör att hon har lite svårt att tala, men förståndet är det verkligen inget fel på! Det är av henne jag "ärvt" min frivolitetsskyttel.

När man fyller 100 får man telegram från kungen och drottningen.


Något hon var mycket stolt över.

Vi åt prinsesstårta, sjöng för henne och hade ett jättemysigt kalas.

5 kommentarer:

Annas Alster sa...

Det lät som ett trevligt kalas! Våra goda vänner fick en dotter i april, hon heter Lilly. Roligt att namnen går igen!

Smycka sa...

Stort grattis till Lilly! =o)

Sunna sa...

vilken upplevelse att få gå på 100 årskalas

Call design sa...

Härligt krut i Lilly, grattis till henne och jippie för att hon kan frivoliteter!

Garntrollet sa...

Min farmor fick också ett sådant telegram då hon fyllde 100 år. Hon blev dock aldrig 101.

Grattis och grattis till farmor också, 86 år är inte någon dålig ålder.