torsdag 9 juli 2009

Nervös dotter...


...och en orolig mamma:). Har precis lämnat en jätteupstressad dotter på flygplatsen, hon skall på språkresa till Nice. Av den vanliga coola 17-åringen såg man inte så mycket...
Jag är mest orolig hur en söt, blond tjej skall klara sig tre veckor i Frankrike.
Som tur är bor min pappa i Italien inte långt från franska gränsen på somrarna, så han får väl rycka ut om det kniper. Det är också han som hämtar upp henne vid flyget idag och sen kör han henne till värdfamiljen på söndag. Hennes kurs börjar inte förrän på måndag, så hon får några dagar hos morfar först.
Så egentligen känns detta ganska tryggt, men man fattar bara inte hur stor hon egentligen har blivit.

Posted by ShoZu

6 kommentarer:

Medea sa...

Det kommer säkert att gå jättebra! Vilken upplevelse för henne att lära franska på plats.

Anna sa...

Så spännande, hon kommer att ha det helt fantastiskt! Hon är vansinnigt lik dig!

Made By K sa...

Dom klarar mer än man tror, även jag har en på 17, önskar själv att man varit så framåt i den åldern!

Carina sa...

Dagens inlägg från dig väckte gammla minnen. Jag var bara 15 när jag skickades till England. Hade aldrig varit utomlands och aldrig flugit. Jag var väldigt nervös. Men sååå roligt jag hade den där sommaren. Det kommer säkert din dotter ha också. Hälsa henne och säg att hon ska bara njuta av allt.

Elisabeth sa...

Man är alltid lite nervös för att släppa ifrån sig barnen till något nytt, tror jag - jag är lika ynklig varje gång, medan barnen tar det helt fint. Och 17 år - då kan man ju en hel del, om ett år är hon "vuxen". Det blir s¨kaert roligt, hoppas värdfamiljen är trevlig!

Smycka sa...

Jag är övertygad om att allt kommer att gå väl! Man är ju alltid nervös innan man kommer fram, i alla fall jag. *s* Din dotter är välidt vacker!

Kram
Ulrica =o)