onsdag 5 augusti 2009

En dag att bli berörd på...


Idag har vi firat näst äldsta dotterns konfirmation. På förmiddagen fick vi se en jättehäftig musikal som de gjort och efter gemensam lunch så var det dags för själva konfirmationshögtiden. Först kom konfirmanderna i procession ut på ängen jämte kyrkan där deras präst och ledare tillsammans med de föräldrar eller andra som ville fick be för dem. Sen gick vi in till kyrkan för en jättefin nattvardsgudstjänst. Efteråt åkte vi till min mammas sommarstuga inte så långt från Lysekil för mat, tårta och presenter.
Barnen skall sen vara här några dagar hos mormor medans jag och maken hör en tur till Bjärka Säby, utanför Linköping. Hoppas jag hinner sticka lite i bilen, nu håller jag på att avsluta några saker, så det kanske även kan bli lite stickbilder framöver...

Posted by ShoZu

4 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Åh vad fint!
Jag längtar så efter att ha konfirmander igen. jag har varit ledare i flera år paralellt med mina studier. Men så blev jag ju sjuk så sen har jag intehaft några grupper...

Hoppas du får det fint när du är här i trakterna.
Kram/Veronica

Carina Etander Rimborg sa...

Ja, det är verkligen något som berör. Förälder, ungdomar, släkt…
Detta är något de bär med sig, hela, hela livet!

Kul att allt gick bra.

Anna sa...

wow vad härligt det låter, kul att de gick barfota... :)

Samtal från min trädgård sa...

Grattis till dottern och familjen. Det lät som en riktig bra dag och upplevelse.