måndag 17 augusti 2009

Rättvis februari i augusti...


Nu har jag också fått en February lady sweater. Jag har ju gjort en till dottern innan. Jag älskar verkligen det här mönstret. Rolig stickning hela vägen.


Garnet är Debbie Bliss Eco cotton, ekologiskt och fairtrade märkt bomullsgarn, inköpt på SiV på Grötö. Även knappen som kommer från Perlehuset köpte jag där. Jag har använt stickor 5 och stickat i storlek S. Garnet delade lite på sig under stickningen, men väl färdigt blev det en jättemjuk härlig tröja.


Nu är vi hemma från all semester, det känns trevligt att blogga från en riktig dator igen!

8 kommentarer:

Mia stickar sa...

Jättefin!

Susilull sa...

Så fin den blev, läcker färg!

Made By K sa...

Verkligen snygg:) Den passar dig verkligen perfekt..sådan skulle jag också vilja göra!!

PetraO sa...

Åh vad du är fin i den - och så unerbart med den stora knappen!

miaring sa...

Så fina bilder på koftan - speciellt den översta bilden är superduperfin!

Boel sa...

Superfin! Och så härligt med eko och fairtrade som bonus.

Boel

Sunna sa...

så snygg den blev och vad läcker kortet blev med svartvitt och färg, vet du om det här mönstret finns på svenska?

frisky frog sa...

Supersnygg! Färgen klär dig.
/Ha en skön helg!