måndag 10 augusti 2009

Sockar och morgonpanik


Jag kunde inte låta bli att testa det jättemysiga sockgarnet som jag köpte på Deisy design, så nu tänkte jag att detta skulle bli ett par kai-mei ur Cookie A boken. Egentligen höll jag ju på med ett par andra sockar ur boken och hade precis gjort klart en, men jag ville så gärna testa hur garnet randade sig så jag tänkte att jag gör en sådan här först.
Garnet är mjukt och känns jättehärligt och skulle nog bli fantastiskt i en sjal.

Jag har också gjort klart min sjal i Noro-garnet och jag blockade den igår kväll. I morse skulle jag och en av döttrarna ta tåget till landet för att ansluta till resten av familjen, tåget skulle gå från Kungsbacka ca 8.00, ca 15 minuters bilfärd hemifrån. 7.30 kommer dottern inrusande i sovrummet och undrar om vi inte skulle åka snart... Min mobil som jag också använder som väckarklocka hade laddat ur sig under natten. Vi fick slänga på oss kläderna och rusa ut i bilen. Vi hann, men fick inte med oss allt, så bilder på sjalen kommer i slutet på veckan.

Posted by ShoZu

4 kommentarer:

MiA sa...

Det var ett riktigt snyggt garn! Vad heter det? Skulle gärna gå och titta på det hos Deisy's också :)

Call design sa...

Garnet har underbara färger, garanterat ett sjalgarn också!
Och vilken osis med tåg och allt, vilken bra inbyggd klocka du har i din dotter! Ha det så gott på landet!

Mia stickar sa...

Så härligt garnet ser ut!

Made By K sa...

Vet inte hur länge jag tittat på dessa zauberballnystan...de är jättefina!!