onsdag 5 augusti 2009

Våfflor och små rara tanter


Vi bestämde oss för att ta en annan väg än den vanliga till Linköping och Bjärka Säby och vi hamnade då helt oplanerat i Husaby. Det visade sig vara ett trevligt ställe. En jättefin kyrka från 1100-talet, källan där Olof Skötkonung som förste svenske kung blev döpt för 1000 år sedan och sist men inte minst en hembygdsgård där söta små tanter serverade kaffe och våfflor i trädgården. Sånt gillar jag verkligen! Både hembygdsgårdar men framförallt alla dessa gulliga tanter som serverar kaffe och hjälper till på andra sätt överallt i landet. När jag blir gammal vill jag också bli en vänlig och hjälpsam liten tant.

Posted by ShoZu

6 kommentarer:

Annepålandet sa...

Det vil jeg også! Høres så koselig ut!

fale artut sa...

Det blir du helt säkert!

MiA sa...

Vad gott det låter med våfflor! Det var verkligen länge sedan jag åt.

Mia stickar sa...

Vi ät väfflor med glass och jordgubbar här hemma, det är så gott! Ja visst är det mysigt med alla dessa små tanter!

Susilull sa...

Ja hurra för alla små gulliga tanter!! Dom förgyller många ställen!

frisky frog sa...

Där ska vara toppen, har jag hört...
/Ha en bra dag!