torsdag 17 september 2009

En viss bloggtrötthet...

...har tyvärr infunnit sig och det har blivit lite färre inlägg än vanligt sista tiden. Det känns plötsligt som det är lite svårt att komma på vad jag skall skriva om som kan vara intressant för andra att läsa. Kanske skall man inte bry sig så mycket om vad som kan vara intressant utan betrakta detta som vilken dagbok som helst där skrivlusten går upp och ner?
Tröttheten just nu kanske också hänger ihop med min trötthet i övrigt. Väntar på en steloperation i ländryggen som skall ske nästa torsdag och har verkligen ont mest hela tiden och det påverkar säkert lusten till annat. Från och med den här veckan är jag i alla fall sjukskriven på heltid och det har varit skönt att kunna ta det lugnare, att kunna gå och lägga sig innan det börjar göra riktigt ont och att ha ork över för att promenera lite i det jättehärliga höstvädret har varit bra.
Jag funderar lite på vad jag vill med mitt bloggande, jag har några idéer och återkommer nog med dessa så länge fortsätter jag som hittills och skall försöka få till inläggen lite oftare.
Nu kan jag till exempel presentera "Eskimåsjalen"!








Stor maffig spets i Garnstudios Eskimo, stickad i ett lövmönster och med en virkad spetskant. Virkningen var nästan roligast. Jag är lite novis vad gäller virkning, så jag blir fortfarande fascinerad över hur fint man kan få det. Det gick åt ganska exakt 13 nystan alltså, två färre än vad som står i mönstret. Tanken är att den i första hand skall fungera som en myssjal när man känner sig frusen. Eskimo är egentligen inte mitt favoritgarn, men här tycker jag det fungerade bra. Sjalen blev riktigt mysig!

10 kommentarer:

miaring sa...

Hej Eskimåsjalen!

Mia stickar sa...

Sjalen är jättefin! Hoppas operationen hjälper dig så du slipper smärtorna och får tillbaka lite ork och glädje! Många kramar och lyckönskiningar!

Kajsa sa...

Mysig sjal! Behövs något att kura ihop sig med när vintern närmar sig, men först kommer ju den underbara hösten... Hoppas operationen går bra och att du får tillbaka blogglusten!

teresa sa...

Känner igen dina tankar - blogglusten har definitivt m hur man känner sig; ont=obefintlig.
Hoppas innerligt att operationen blir bra denna gång!! Å då blir ju din fina sjal en perfekt myssjal att vira in den mörbultade kroppen i efteråt.
(Ngt roligt; min dotter Olivia har just bytt skola o börjat på LM Engström. Hon stormtrivs!)

Boel sa...

Härlig sjal, jag som vanligtvis inte alls tycker om Eskimågarn.

Smärta gör mycket så mycket med en som i alla fall jag inte kunde tänka mig innan. Jag försöker blogga om smärtan och pendlar mellan att tycka att jag då blir en "gnällkärring" och att tycka att det faktiskt är till "nytta" för mig själv och förhoppningsvis andra att läsa om det. Men tröskeln att överhuvudtaget göra något blir högre när man har ont.

Jag hoppas att din operation går bra och att ditt onda försvinner.

Boel

Susilull sa...

Vilken stor härlig sjal!
Inte roligt att vara trött och ha ont, hoppas operationen går bra och att ryggen blir bättre!

Kram och ha det bra!

Sunna sa...

Vilken otrolig sjal, fantastiskt arbete, skulle vara tråkigt om du försvann från bloggandet, du kanske bara behöver paus. Lycka till med din op

Call design sa...

Otrolig sjal= mer sjal till folket!
och en stor kram med lyckönskningar inför din operation! Håller tummarna!

Maria i Falkenberg sa...

Har väntat på att få läsa igen! Jag hoppas att operationen gör ryggen bättre och att du ska få mycket ny energi!
Eskimåsjalen är underbar!

liene sa...

Hej! Vill önska Dig att hitta tillbaka din lust båda sticka och skriva!!!
Hoppas att det går riktigt bra med operation!
Mvh Liene
Ps: vilket fantastisk sjal!