onsdag 23 september 2009

Hospital knitting


Har nu kommit in till Sahlgrenska sjukhuset för min ryggoperation. Har hamnat på samma sängplats som när jag låg här för 11/2 år sedan, så det känns verkligen som favorit i repris...
Vad gör man då när man bara måste ligga här och vänta hela kvällen? Jo man stickar förstås! Här är något litet som det är tänkt skall bli en swallowtail-sjal så småningom. Garnet är ett jättetunt garn i kashmir som jag glömt namnet på.
Jag vill också tacka för utmärkelsen jag fick från "Assis hantverk". Jag skall absolut anta utmaningen och svara på frågorna, men det får dröja lite.
Innan jag åkte hemifrån beställde jag fyra härvor Malabrigo lace i två olika färger och ett nystan Noro silkgarden sock yarn. Av det sistnämnda tänkte jag att det skall bli ett par av Stickfrossas vantar.
På återseende, så får jag se när jag orkar återkomma.

Posted by ShoZu

12 kommentarer:

Fosco sa...

Klokt att du tog med stickningen! Jag önskar dig all lycka med operationen och återhämtningen.

samtal från min trädgård sa...

Krya på dig! Skönt att du tog med dig stickningen, det behöver man, så man får lite annat att tänka på.

Mia stickar sa...

Lycka till med operationen, hoppas den blir superlyckad och att du kommer att slippa all denna värk! Massor med kramar!

Sunna sa...

Hoppas allt går bra med dig och att du snart är på benen igen

Eva i Halmstad sa...

Lycka till med operationen.
Må så gott de går.
=)
Eva

Carina sa...

Hoppas att återhämtningen blir snabb och smärtfri. Så bra som det kan gå alltså. Hoppas få höra av dig igen här inom en inte alltför avlägsen framtid. Så hoppas jag så klart få se sjalen när den börjar ta form.

Smycka sa...

Lycka till med opn! Jag min tok tog med mig korsord när jag skulle opereras. Saken är den att jag är högerhänt och jag skulle opa höger tumme!!! Är jag puckad eller! *asg*

Som sagt, lycka till!
Kram =o)

fale artut sa...

Hoppas att allt går bra så att du mår bättre sen!

Garntrollet sa...

Hoppas att op. går bra och att du kryar på dig snabbt efter den.

Veronica Tingvall sa...

Lycka till!
Jag tänker på dig och du finns med i mina böner.
Kram/Veronica

Annemarie sa...

Hej Signe,

Jag tänker på dig hela tiden, ha det bra och krya på dig.
En tjock kram från Annemarie.

Carina sa...

Vet inte när du kommer hem men då har du ialla fall en utmärkelse att hämta hos mig. Bara så där för att jag gillar dig.