måndag 21 september 2009

Välkomna till Signe och Livet, en blogg nära dig...

Jag har funderat en hel del på sista tiden vad jag vill med mitt bloggande. När jag startade den här bloggen var tanken att jag skulle skriva om mitt liv ur många aspekter och det har jag ju delvis gjort, men den blev också snabbt mer och mer en "Stickblogg", även om jag då och då har delat mina tankar även om annat.
Jag har efter hand känt att jag också skulle vilja skriva om och reflektera kring min kristna tro. Det har jag ju också gjort ibland, men jag skulle vilja utveckla saker på ett lite djupare plan än vad jag kanske gjort här.
Nu har jag bestämt mig och kommit fram till att jag startar en blogg till som jag kallar för "Signe och Livet". Den här bloggen fortsätter precis som den gjort hittills, mycket om stickning, men ibland lite tankar om annat, men vill man läsa mina tankar kring min tro på ett lite djupare plan så är ni istället välkomna till min andra blogg.
Egentligen tänker jag att det är lite fel att dela upp det så här, min tro påverkar ju hela mitt liv och går egentligen inte att separera från något jag gör, men jag tror ändå att det här kan vara en klok lösning. Den som är intresserad både av stickning och andlighet kan ju läsa båda...
Välkomna till "Signe och Livet"

Inga kommentarer: