torsdag 29 oktober 2009

Garnleverans från England

En person tipsade förra veckan om garn rea här hos "Stash fine yarns" och med tanke på att pundet just nu inte är så högt så blev det riktigt billigt. Frakten var inte heller jättedyr så häromdagen låg det här  i min brevlåda:



Fyra härvor Araucania Nature Wool.

De som skall bli den här tröjan ur senaste numret av Knits.



Jag har inte riktigt hittat något garn med den rätta meleringen innan, men det här tror jag blir bra.

I paketet låg också:



Fyra härvor supermjuk Debbie Bliss Pure Cashmere.

De skall bli ett par vantar, kanske till julklapp eller till mig, jag får se....

Rean pågår fortfarande...

6 kommentarer:

Mia stickar sa...

Superfint mönster till tröjan!

Call design sa...

Mumsigt garn och stilrena mönster!

Susilull sa...

Så fint garn!
Tack för tipset om rean, jag är också på garnjakt. Är man inte alltid det förresten.. :-)

Stickeri sa...

Inte vet jag om jag ska säga tack, jag har alldeles för dålig karaktär för att låta bli att handla... Och inte sjutton BEHÖVER jag mer garn... men man vill ju alltid ha. Sitter och suktar över Debbie Bliss Pure Cotton just nu. Suck.

Dabelin sa...

Åh vilken fin mössa, och vilket fint garn!
Det skall bli kul att se den klar...

ma sa...

Tack för tipset! Har precis skickat iväg en beställning.