måndag 5 oktober 2009

Hemma igen och utmaning...

I fredags fick jag äntligen lämna sjukhuset. Jag är fortfarande rejält trött och har ont, men nu kan jag i alla fall ligga i min egen säng och jag stickar igen... Jag orkar inte så mycket vi datorn ännu så det blir inga längre inlägg, men jag måste ju skriva om min dansutmaning som jag tyckte var lite knepig, men det skulle ju vara en utmaning.
Så här stod det i mailet jag fick:

Din utmaning blir att dansa LATIN!
Du är verkligen en ballerina! En så underbar Ishbel du gjort! Och du
trippar runt med stor succé även i andra dansstilar! Hur utmanar man
en ballerina? Du verkar dessutom vara duktig på att följa mönstren och
lita på din designer. Så jag tänker mig en utmaning där du utmanar en
design för att bli ännu mer du! Att anpassa sin stickning i stil är en
självklarhet för de flesta i färg- och garnval (Så även för dig! Du
väljer verkligen ljuvliga kombinationer!), men inte alltid mer än i
storleksval vad gäller passform? Har jag fel?
Latin handlar om kroppen – att anpassa en stickning för att den ska
passa just dig! Lägga in eller ta ut, förkorta eller förlänga, eller
mina egna favoriter – intagningar under, eller extra kil precis vid,
bysten!
Stort eller litet projekt är helt upp till dig, men jag ser fram emot
att se dig upptäcka hur långt din stickning kan ta dig, för man ser
tydligt att du behärskar den – kanske ännu bättre än du tror


Först tänkte jag fuska lite, jag håller på med en liten kofta till min systerdotter där basen är en FLS , men med mycket egen design. Men sen tänkte jag att jag ville göra detta från grunden. Det som känns lite svårt är att det känns som att detta ändå kräver ett lite större projekt, mitt nästa planerade större projekt är min Bohusstickade tröja, men den känns så knepig som det är. Jag har legat och bläddrat i sticktidningar och böcker och har några idéer som jag återkommer med...

Tack Lisa för alla snälla ord om min stickning!!!

4 kommentarer:

Susilull sa...

Välkommen hem och hoppas nu allt blir till det bättre!

Din utmaning lät helt klart som en UTMANING!

Kram och ha det bra!

miastick sa...

Å, men har du inte sett de där Bohuströjorna som gjorts om till mer figurnära? Jag har tänkt härma henne. Ska se om jag hittar nån bra länk... nej jag hittar den inte. Kolla Ravelry! Du kan ju göra en latinBohus.

fale artut sa...

Välkommen hem! Det blir en härlig utmaning att följa!

Carina sa...

Ville bara säga, VÄLKOMMEN tillbaka.