torsdag 15 oktober 2009

Inte är det latino...



...jag dansar just nu... I min "so you think you can knit" -utmaning är det ju tänkt att jag skall dansa salsa eller något annat eldigt och sexigt. Just nu är det någon blandning av "Broadway" och "Vals och foxtrot" ,men å andra sidan så känns detta som en minst lika stor utmaning. Jag är alldeles svettig...  Latino momentet kommer ju så småningom och jag orkar inte riktigt tänka på det just nu. Jag har ett litet stickfasthetsprov och skall försöka räkna lite på det, men innan jag definitivt kan göra något så måste jag se hur stort oket blir och mäta efterhand sedan.

Jag tänker att om jag stickar ett visst antal varv varje dag så kommer det ju gå framåt och bli klart någon gång, men det här är definitivt ingen snabb stickning. Kanske kan jag också fuska med lite balett vid sidan av :). Jag har lovat en sjal till min svärmor i en alldeles ljuvlig röd nyans av "Malabrigo lace" .



Kan bara inte bestämma mig för vilken sjal jag skall sticka. Kanske blir det en egen design där också. Hon ville inte ha den så stor, ungefär som den Ishbel  jag stickade till min mamma, så kanske något liknande...

PS Tack "Willow fairy" för tipset om kabeln till rundstickan. En ny knitpro är på väg, men detta har fungerat så länge...

2 kommentarer:

Anna sa...

wow, spännande med danserna. Ska bli kul o se resultatet!

The Willow Fairy sa...

Pony är inte roliga, men vad gör man. Det ser bra ut än så länge i alla fall. Bra för konditionen att svettas då och då har jag hört. Håll tungan i rätt mun bara så ska du se att det går bra ;-)