måndag 12 oktober 2009

Liten kofta i egen design och start av min utmaning...



Som uppvärmning till min utmaning att sticka min Bohuströja i egen design så har jag stickat en liten kofta till min systerdotter M som fyller tre i februari. Jag har utgått från hur man stickar en FLS vad gäller ökningarna i oket, men utgick från hennes mått och sen har jag efterhand designat hur den skall vara.



Garnet är Garnstudios "Karisma" och jag har använt stickor nr 4.  Hjärtspetsen och den virkade kanten hittade jag i min suveräna uppslagsbok "the sourcebook of Knitting and Crochet Stitches". Knapparna är från senaste numret av "Crochet".



Rolig stickning och det var jätteroligt att hitta på själv!

Nu skall jag lägga upp maskorna till min "Gotiska fönstret". Jag skall sticka oket först som det står i mönstret, så latinomomentet kommer dröja lite. Det känns som jag i stället börjar på Broadway. Även det är en utmaning för flerfärgsstickning är inte riktigt min grej heller. Gjorde en del sådant för länge sen, men nu är det mest varit småsaker jag stickat i flerfärgade mönster.

Det här kommer ta tid, men tid är ju just det jag har just nu :).

10 kommentarer:

Mia stickar sa...

Koftan är bara hur söt som helst!

Veronica Tingvall sa...

Oh vad fin, en sån vill jag ha till mig själv :-)
Hoppas du mår bra efter operationen och allt
Kram/V

Ginas stickverkstad sa...

Hej den är nog öppnad, det fanns inget kort eller något annat, förlåt att jag skrev så, men jag tänkte att någon hör nog av sig.
Det gör ingenting att chokladen var inte med men garnera var helt underbara tack så hemskt mycket.

miastick sa...

Ljuvlig kofta! Kul med eget påhitt också.

Ginas stickverkstad sa...

Du behöver inte skicka.Jag är så glad för garnet.Underbar kofta du har stickat. Kommer följa din blogg.
Hoppas att du blir bra i ryggen.
Kram Gina

Elanit sa...

Vilken´fin kofta du har designat! Du kan verkligen vara stolt, skriv ner mönstret och publicera det någonstans!

Linda sa...

Vilken underbart söt kofta du har gjort. Wow!

Boel sa...

Jag vill bums bli tre år så att jag också kan få ha en så fin rosa kofta med hjärtan och allt. då kan jag som bonus får stampa i golvet när livet går mig emot också ;=)

Boel

Sunna sa...

Koftan är helt underbar, vilken lycka att få en sån i egen design tom.

doktoranden sa...

Åh, den är helt ljuvlig! Vilken liten tjej vill inte ha en sådan?