tisdag 27 oktober 2009

Mera virkat....

...stärkt av alla positiva kommentarer på det jag virkat innan, så blev det en halsvärmare till. I min garnlåda dök det plötsligt upp ett nystan Bris från Gjestal i fina blå färger. Det fanns i väskan man fick när man kom till SiV på Grötö i våras. Det är alltid svårt att veta vad man gör av ett nystan så därför blev det liggande även om jag redan då tyckte det var fint, men nu blev det som sagt en halsvärmare till min dotter.



Jag använde virknål nr 6, mönstret är samma som på den tidigare halsvärmaren, blomman är gjord av Silke Alpaca från Garnstudio. Jag tycket Bris, som består av 50%ull och 50% soya, verkar vara ett jättemysigt garn, mjukt och härligt och med en slags silkekänsla. Moa hade sin på sig hela dagen mot halsen utan att hon tyckte att det var "sticksigt". Helt klart ett alternativ till varma, goa kläder till barnen.



I morse vaknade jag av att min man la ett prickigt paket jämte mig på kudden. Det hade kommit igår, men jag hade missat att hämta in det. Ibland verkar vår post komma i omgångar.



I paketet låg en fin svart väska. Den här skall jag dock inte använda till stickningar i första hand utan mer som en väska till lite av varje. Det lilla fodralet blir perfekt till småsaker som man inte vill skall ramla ur.



Tack Anna, nu har jag en hel kollektion med saker i olika färger! Tack också för din trevliga hälsning, det kändes extra roligt att du tyckte sakerna var fina!


6 kommentarer:

Helena sa...

Vad kul att du har fastnat för virkning! Hoppas att din återhämtning går åt rätt håll. Överskottsfärg är bara förnamnet:( har precis skurat händerna med såpa men inser att jag kommer att få jobba med blåbärshänder ikväll. Jag hoppas verkligen att ett ättiksbad kommer göra susen, återkommer när jag vet!

fale artut sa...

Det blev ett fint par, tösen och halsvärmaren!

Mia stickar sa...

Oj så fint du virkar både till dig och tösen! Paket är aldrig fel!

miastick sa...

Vad fin den blev, jag vill också virka sådär! Håller just på med ysoldas garter mitts i det där garnet, men tror inte det kommer att räcka :(

hoppetossa sa...

Vilken fin halsvärmare!!! Din mössa och dina vantar i förra inlägget var också superfina!
Fru Inez

Anna sa...

Så bra att du är nöjd med din väska! Vet att PetraO också använder sin väska mer till handväska. Jag är glad att du gillar mina gejer och att du verkar hålla dig vid gott mod trots ditt ryggläge. Virka på!