torsdag 22 oktober 2009

Upprepning...



UFO jakt kan gå till på många sätt. ett är att helt enkelt repa upp dem. Något jag praktiserade igårkväll. Jag började i somras att sticka på ett par strumpor i mitt regnbågsfärgade Zauberball och hade kommit till hälen på första strumpan, men var inte nöjd. Dels blev de lite trånga och dels så hade nystanet börjat i slutet av spektrat så när det blåa tog slut så var det skarvat till det röda och det blev en lite väl markerad övergång mitt på vaden.
Nu ligger det ihopnystat igen.Frågan är vad jag skall göra av det, garnet är ju egentligen hur mysigt som helst. Jag har tre alternativ.
  1. Ett gäng fingervantar till alla barn, både egna och andras.
  2. En cool spetssjal.
  3. Ett nytt sockförsök, men där jag börjar med rätt tjocklek på stickorna och på rätt ställe i färgspektrat.

Kom gärna med synpunkter, medan jag själv funderar...

5 kommentarer:

Sunna sa...

Med ett sånt vackert garn skulle jag göra gladvantar till mig själv, då kunde jag klappa på dem tråkiga dagar

Linda sa...

Då är vi två som repar upp. Fast jag har inte repat upp allt och börjat om helt på ett nytt projekt än, men det kanske kommer det också... En fin spetssjal i det garnet hade nog inte blivit dumt alls!

Boel sa...

Jag virkar en sk Tony Irvingsajl i det garnet och det blir bra tycker jag...

Boel

Cecilia sa...

Så mycket förväntan som jag knutit till mitt stackars Zauberball och så skriver du att det kan finnas "dumknutar" inuti! Hm...
Vantar, tänker jag!

teresa sa...

Många barn behöver många vantar...