söndag 29 november 2009

Damson

Jag kom på att jag glömt blogga min Damson som jag gjorde färdigt förra veckan.






Dem såg mest ut som en skrynklig trasa först, men lite blockning gjorde verkligen en hel del. Garnet är Malabrigo sock i färgen "Eggplant". Stickor nr 4 och mönster från www.ysolda.com.






För en gång skull har jag använt samma garn i samma färg som anges i beskrivningen, det brukar inte hända så ofta.
Så idag när vi gick till kyrkan på första advent var det premiär för både Damson och min nya linneklänning från Gudrun Sjödén. Jag tror dom trivdes tillsammans.
En annan rolig sak var kyrkans julmarknad igår. Bland annat vann jag dessa fina pulsvärmare virkade av små mormorsrutor.






Min "Leaf and nupp shawl"






lottades ut och hon som vann den blev tydligen glad vad jag hörde och det gjorde mig glad. Det är ju en risk man tar när man skänker saker som skall lottas ut. Risken är att det hamnar hos någon som inte alls förstår att uppskatta det man gjort. Själva vann vi en grill i samma lotteri.

- Signe bloggar från mobilen!

4 kommentarer:

Tant Kofta sa...

Den sjalen är så fin.
Enkel och stilig på samma gång.
med hej fr. Kofta

Mia stickar sa...

Så fin du ser ut i sjalen och linne-klänningen! Hoppas verkligen att vinnaren uppskattar den fina sjalen!

maria e sa...

Fina sjalar som du har gjort.

Roligt att din sjal uppskattades på julmarknaden. Det är lite av en vånda om ens nedlagda arbete uppskattas eller ej av mottagaren. Det är inte alla som begriper sig på textilt handarbete, och uppskattar dess verkliga värde.

Sunna sa...

Vilken tur du kom på att visa oss ett sånt mästerverk