onsdag 11 november 2009

En resande kvinna...


Så här blev den Travelling Woman som jag gjort till min snälla svärmor (jag skall lägga in Ravelrylänken när jag sitter vid datorn nästa gång). Ett roligt och lättstickat mönster om man vill ha en lite mindre sjal som ju naturligtvis går att göra större genom att lägga till extra rapporter.




Ja la till en extra jämfört med grundmönstret. Garnet är det fullständigt underbara Malabrigo lace i färgen Pagoda och det gick åt ca 30 gram och sjalen är stickad på stickor nr 4 mm.
Visst blev hon fin!




- Signe bloggar från mobilen!
Tillägg: Här är länken till mönstret.

3 kommentarer:

Made By K sa...

Sjalen blev toppenfin...kanske man ska prova på :)

Carina sa...

Blev ju en jättefin sjal till en fin dam. Jag skulle vilja ha just en sådand där liten sjal just. Får nog kolla närmare på din.

Måste bara säga att jag tycker din nya bild i blogghuvudet är otroligt vacker. Kanske skulle ta med kameran ut i Guds vackra natur och ta en ny bild. Blir inspirerad av dig.

kristina sa...

En lätt liten dröm, förstår jag!