onsdag 25 november 2009

Garn och te och lite elände...

Börjar med eländet. Igår råkade min dator gå i golvet och efter det kommer det upp ett meddelande att den inte kan starta eftersom den inte får kontakt med hårddisken... Maken som är IT kunnig bara skakade på huvudet och sa att det nog inget finns att göra och det samma sa IT supporten när jag ringde dem idag. Troligtvis har hårddisken rent fysiskt gått sönder och allt som fanns på den är för evigt borta, snyft. Man får väl försöka tänka att det är världsligt,men ni får stå ut med mobilbloggande ett tag. Det fungerar ganska bra, men det går inte att länka.
Efter min datordepp igår, så kom jag på att jag inte tömt brevlådan och där låg något som definitivt höjde mitt humör.






Ett alldeles underbart flerfärgat garn, Kunstgarn från Hjertegarn. Tillsammans med garnet låg några spännande mönster och två ännu mer spännande tesorter. Ett grönt te och sen något som ser ut som en liten kotte, men som när man lägger den i tevattnet vecklar ut sig. Ni skall få bilder på detta när jag dricker teet. Inväntar bara rätt tillfälle... Tusen tack Dabelins myshörna (http://dabelin.blogspot.com/)!!!!

- Signe bloggar från mobilen!

6 kommentarer:

Assishantverk sa...

Nej, så tråkigt med datorn. Det skulle vara förödande då man har så mycket i datorn och jag är lite dålig på att göra säkerhets kopior! Kanske dags att göra en!
Assi

Samtal från min trädgård sa...

Uhhh, inte bra, måste nog bränna lite dvd'er och välja återställningspunkt snarast.
Te'et låter roligt, påminner mig om när vi var i Peking för 3 år sedan, och många Pekingbor, den fattigare delen av befolkningen, gick runt med ett litet syltglas i kavajfickan med en teblomma i, som kunde fyllas med varmt vatten under 14 dagar och blev till te.

Dabelin sa...

Åh, jag är glad att paketet från mig kunde komma som en lite uppmuntran efter en så tråkig dag!
Jag vill verkligen se hur "snäckan" ser ut i en kopp...
Hmm, skulle nog köpt en till mig själv också...

Lycka till med datorn!

Sunna sa...

Stackars dig, det skulle vara katastrof om min dator krachade, törs man ställa frågan om backup?

Anonym sa...

Jag har också hört talas om små små bollar som när man lägger det i badet utvecklar sig till små gummidjur... köpte det i sydafrika som present till min systerson... fantastiska :) hade inte hört om någon snäcka dock. Tänkte på teet... jag älskar grönt te och köper mitt på NK´s teavdelning... kan stå där hur länge som helst och välja och dofta på de olika teerna..mmmm, men jag har även börjat ta grönt te i tablettform för att det är så nyttigt... hittade det på
http://www.naturkost.nu/omega-3/

Linda sa...

Vilket spännande garn =). Attans det där med datorn.... Det är värdsligt, men ack så irriterande! Önskar dig en skön helg!