torsdag 12 november 2009

Mer engelskt garn...

För ett par veckor sedan hade jag lite svårt att sova en kväll och låg då och slösurfade på mobilen. Rätt var det var ramlade jag in på den här sidan och ännu mer rätt var det var så hade jag beställt en härva av det här garnet.



Betalade enkelt via Paypal och redan dagen efter fick jag bekräftelsen på att det var på väg. Sen dröjde det ända till igår och då låg den här härvan i min brevlåda. Garnet är ett handfärgat sockgarn 100g i 80% merinoull, 10% kashmir och 10% nylon. Det är hur mjukt som helst. Det enda jag har att klaga på är att jag hade trott att den lila färgen skulle vara lite mörkare än den var, men jag tror ändå den här kommer fungera.16£ för garnet och 2 £ för frakten tycker jag var helt ok för ett så lyxigt garn.

Nu skall den bara nystas upp och förvandlas till ett par "Rick" från Cookie A-boken och jag ser redan flera andra fina garner och färger att beställa :).

5 kommentarer:

Susilull sa...

Så kan det gå..!
Så fin traveling women-sjalen blev, kul att det bara gick åt 30 gr. Jag gjorde en hel del extravarv och gjorde slut på alla mina 100 gr i härvan, ändå blev den inte jättestor.

Vilken jättefin bild du lagt som rubrik!! Vackert arrangemang!

Anna sa...

Så fint garn och Cookie A:s sockor är alltid fantastiska!

Anna sa...

Upptäckte att de sålde ull också. Klickeliklick lät det då = brevlåda som levererar! Ha en fin helg.

Made By K sa...

Åå,vilken kul sida...hittade sock rolls garn, har inte sett det förut, ser jättespännande ut! Dessutom hittade jag jättefina mönster jag laddat hem...en sjal t.ex, i regnbågens alla färger, den ska jag göra tror jag...men i enfärgat.
Tack snälla du för tipset :)

Monica Hansen sa...

Fint garn!