lördag 7 november 2009

Tårtfrukost!







Idag för 41 år sedan föddes jag och idag för åtta år sedan fick jag en födelsedagspresent som aldrig kommer kunna överträffas, nämligen vår yngsta dotter. Därför har vi en dubbelfödelsedag idag. Moa brukar sova ihop med mig i vår säng natten innan och ganska tidigt i morse kom hela familjen med presenter. Jag fick bland annat den här boken som jag försökt få tag på och som maken hittat på Amerikanska Amazon.com





Jag fick också den här fins härvan Malabrigo Sock.





Efter presenterna gick vi upp och min 17-åriga dotter hade varit uppe till halv fem i morse och gjort en helt fantastisk tårta i två våningar med ljus och mörk chokladmousse, maränger och hallongrädde som fyllning.
Jag har en väldigt, väldigt bra familj...


- Signe bloggar från mobilen!

19 kommentarer:

Ginas stickverkstad sa...

Grattis på födelsedagen.
Vilka fina presenter du fick.
Kram Gina

Call design sa...

Grattis på födelsedagen!

Eva i Halmstad sa...

Grattis både på födelsedagen och att du har en så go familj.
Må väl på dej.
Eva.

Garntrollet sa...

Grattis på födelsedagen! Vilka fina presenter, underbara. Vilken omtänksam familj du har.

Tårtan både såg och "lät" smaskens.

Ha en fin fortsättning på helgen.

Susilull sa...

Stort GRATTIS till dej!
Och hurra för en härlig familj och fina presenter!

Kram och ha en riktigt bra födelsedag!

Linda sa...

Wow vilken uppvaktning och vilken fantastisk tårta dottern har gjort. Den skulle man ju gärna vilja smaka på ;). Grattis till er båda!!

Mia stickar sa...

Grattis på födelsedagen!

Therese sa...

Vilken härlig uppvaktning, stort grattis till er båda!

Carina sa...

Grattis på födelsedagen!!!
Visst är vi lyckligt lottade som har våra familjer. Vad gjorde vi utan dom. Du fungerar liksom tvärtom för mig, din blogg känns som en väldigt trevlig present som du ger tilll mig och säkerligen många andra.

Assishantverk sa...

Grattis på födelsedagen!
Assi

miaring sa...

Jag sällar mig till kön av gratulanter GRATTIS till er bägge!
Mia

fale artut sa...

GRATTIS, hoppas att hela dagen har varit KALAS!

Dabelin sa...

Jättegrattis på födelsedagen, till er båda!
Vad mysig att dela födelsedag...

Jättefin tårta!
Och härliga presenter!

Många kramar
Malin

miastick sa...

Å vilken fantastisk Tårta! Hurra! Grattis på födelsedagen!

Stickeri sa...

GRATTIS!!
Det är faktiskt inte dumt att fylla år samtidigt som sitt barn. Det blir garanterat alltid kalas på födelsedagen. I ganska många år.

Annelie sa...

Grattis på födelsedagen! Urfina presenter du fått. Så omtänksam familj du har.

Smycka sa...

Grattis i efterskott till både dig och din dotter. Fina presenter du fick! =o)

Anonym sa...

Grattis i efterskott till både dig och dottern! Jag fick också en dotter i födelsedagspresent på min 32 årsdag. Hon är 17 år nu, så det är ett tag sen. Mysigt är det i alla fall att ha samma dag!

Kram Anneli i Falun

doktoranden sa...

Grattis på födelsedagen! Vilken fantastisk tårta!!! Och vilka presenter. Förstår att du är glad. :)