måndag 21 december 2009

I helgen har jag...

...bland annat gjort det här:

Scrapbookat cirka 35 julkort:






...jag hade tänkt mig det som ett gemensamt pysselprojekt, men bara min yngsta dotter var överhuvudtaget intresserad och hon orkade med ungefär tre kort. Det var rätt pilligt, men jag tycker dom blev rätt fina.

Designat och stickat ett par dockvantar:






...jag hjälpte en kompis med ett akut julklappsproblem och en liten docka slipper frysa om händerna.

Predikat:






Jag hjälper till med detta ibland när vår pastor är ledig Temat för söndagen var "Herrens moder" så det jag sa handlade en del om Maria och vad det innebär att Gud kallar en till en uppgift. Jag visade den här ikonen som ju föreställer den första pingstdagen, men med Maria i centrum. Originalet finns på Bjärka Säby och den är målad av en koptisk ikonmålare.

Tagit en vinterpromenad:






Sammantaget en trevlig fjärde advent!

2 kommentarer:

Susilull sa...

Det var duktigt gjort!
Jättefina kort, vilket jobb!!
Känner igen det där med "gemensam pyssling" där intresset varade i ungf en kvart...
Nu är min dottern vuxen och nu har intresset för gemensamma saker återkommit, väldigt kul!

Jag önskar dig och familjen en fridfull och skön God Jul!!

Kram Susanne

Sunna sa...

Tycker det låter som en riktig 10 poängare till helg, ha en skön julhelg