onsdag 23 december 2009

Jag hann!

Mina julstrumpor blev klara i tid för att även hinna blockad innan de skall slås in och ges bort i morgon. (Nu hoppas jag inte svärmor plötsligt börjat läsa bloggar...)






Mönstret är "Kirsti" från Cookie A-boken. De var pillig men jätteroliga att sticka även om tidspressen lite tog bort det roliga. Jag rekommenderar att man gör dem när man har gott om tid och kan njuta av alla flätor och hjärtan som växer fram.







Garnet är Malabrigo sockyarn i en jättefin lite melerad julröd färg.







De här tog lite mer tid än vad jag räknade med och det känns som om jag hela tiden valsar runt in en massa andra stilar, och inte riktigt kommer till skott med min SYTYCK-utmaning, det är lite klent med latinon, det här var väl mer quickstep och vad det nu var för stil där man flätade sig hit och dit. Vi får se vad mellandagarna kan göra för salsatakterna...

- Signe bloggar från mobilen!

4 kommentarer:

Knittermarie sa...

Jättefina! Tror jag mste införskaffa den boken...
God Helg!

Sunna sa...

så läckra de blev, ha en trevlig fortsättnning

Samtal från min trädgård sa...

Så söta och fina.
Gott nytt år till dig och din familj.

Carina sa...

Ville bara önska dig och familjen ett Gott Nytt År.

Ser fram emot att få följa ditt stickarbete även nästa år. Och dina kommentarer om mina är inte heller så ledsamt. *ler*