fredag 4 december 2009

Nu är det visat....





...ett varv på oket på min bohuströja tar lika lång tid som ett idolavsnitt! Jag har några varv kvar med 408 maskor och mönsterstickning och sen skall jag sent omsider komma till det som egentligen var min SYTYCKutmaning. Det känns ju lite sent, men jag får väl tänka mig en sen salsanatt på någon klubb där alla dansar sig svettiga tills solen går upp och man på ömma fötter sakta traskar hemåt igen...
Utmaningen är ju att göra tröjan mer kroppsformad, vilket ju i det här fallet innebär att göra den mer lik orginalen. I mönstret skriver man ju att man velat göra tröjorna "lite rymligare", men det känna som man tagit i lite. Jag gör i normala fall ofta M, men här innebar detta en vidd på 107 cm. XXS motsvarar mer mina mått, men som sagt nu skall jag ju själv räkna ut hur stor den skall göras :).

- Signe bloggar från mobilen!

6 kommentarer:

Garntrollet sa...

Vad fin! Ursnygg! Ska bli roligt att se den färdigstickad. Vilket tålamod du har med så låna varv.

Ha en trevlig 2:a advent.

Zan sa...

Underbar!

Medea sa...

Skrev en kommentar på ditt "lite novemberseg-inlägg" men lägger det här också så att du inte missar mitt tips om Knitting Daily's Bust Darts.
Lycka till med din figurforming. =)

frisky frog sa...

Wow, vilket jobb! Supersnyggt om du frågar mig.
/Ha en skön helg!

Anna sa...

Vilket fantastiskt arbete! Ska bli spännande att se hur du löser din utmaning!
Jo, den där ullen kom igår och åhhhhhhhhhhhhh så fin! Tack igen för tipset!

maria e sa...

Din tröja kommer bli jättefin när den är klar. Rolig idé att ta något traditionellt och göra om den i salsatakt.

Jag insåg redan i början av november att jag inte skulle hinna göra klart Elizabeth I, i SYTYCK utmaningen, därför bytte jag till mitt andraval, "korsetten" bland mina projekt. Elizabeth I, får en nystart efter nyår.

Lycka till med din Bohuströja.