torsdag 10 december 2009

Stickstress

Jag känner att jag plötsligt är lite stressad över min stickning och det är ingen rolig känsla. För mig är stickningen så förknippad med lust till det jag gör att jag har svårt för när det blir till ett "måste". Det som nog orsakat det nu är de julklappsstrumpor jag på började förra veckan. Garnet är Malabrigo sock i en jättefin röd färg och mönstret är "Kristi" från Cookie A boken.


Egentligen ett roligt men ganska tidsödande mönster när jag helst behöver ha två sockar klara till julafton :). Nu är snart första klar (jag har gjort lite mer, kortet togs igår) Jag hoppas det skall gå och att jag även skall hinna med lite annat...

- Signe bloggar från mobilen!

4 kommentarer:

Susilull sa...

Det där med stickstress eller stress-stickning är inte roligt.
Försök att få bort den där måstekänslan.
Hoppas du får en skön helg utan stress!

Carina sa...

Jag känner precis som du. Har ett par, tre gånger tagit på mig att sticka till födelsedagar och en gång en beställning. Alla gångerna har jag sagt efteråt att aldrig mer. Sista gångerna var dock barnbarnets ½-års present och sista gången ena dotterns födelsedag. Men det förstör liksom hela glädjen. Jag säger igen, aldrig mer. Hoppas du reder ut det, känner med dig.

doktoranden sa...

Ja, jag känner precis likadant. Stickade en sjal till min mamma och fick precis klart den i tid. I år blir det inga stickade julklappar. Vill bara njuta av min stickning och sticka på det projekt jag just har lust till i stunden. :) Underligt egentligen, att något som man tycker så mycket om förvandlas till ett "måste" bara för att man ska få det färdigt till en viss dag.

teresa sa...

Usch, sticka o stress är två oförenliga ord. Synd på något som eg är så lustbetonat. Å lycka till.
(ps. Klart du kan göra en röd Citron - då blir den kanske ett juläpple istället. :))
(ps. Hoppas du mår bättre i ryggen! ds.)