torsdag 3 december 2009

Tre böcker och två tidningar!

Häromdagen när jag låg och stickade kom min man och sjöng "ja må hon leva" och gav mig tre paket. Lite förvånad blev jag eftersom det var flera veckor sedan jag fyllde år, men det visade dig att maken beställt några böcker som blivit lite försenade i leveransen. Böckerna var verkligen jättefina.




Mönster från varje decennium 1900-1970. Roliga bilder och mönster där garnerna anges o tjocklek istället för en speciell garnsort. Kul bok om man gillar vintage.



Fina mönster där det gemensamma är att de är stickade i tunna fina garner. Här kommer jag absolut hitta fina framtida projekt. Dessutom gav den mig flera uppslag på hur jag skulle kunna lösa den kroppsformade stickningen i min SYTYCK utmaning.



En massa virkmönster som bara ökar min lust att lära mig virka mer.

Dessutom kom två tidningar jag beställt från USA i brevlådan.



Den ena med stickade accessoarer och den andra med blandade mönster för herr, barn och dam. Båda känns användbara för framtida idéer.

Problemet är bara att jag nu läser istället för att sticka...!

-Signe bloggar från mobilen!

1 kommentar:

Sunna sa...

Vilket kalaspaket, ibland kan jag tycka att det är lika mycket nöje att bläddra i böckerna och planera som att sticka