lördag 23 januari 2010

Finaste superhjälteflickan!


Igår hade min yngsta dotter maskerad för hela sin klass. Hon hade först lite svårt att välja vad hon ville vara, men till slut bestämde hon dig för "Superhjälteflicka", ni som sett julkalendern vet vad som menas.
Vi tog kjol och glittriga strumpbyxor som hon redan hade, jag hittade en glittrig kofta på rea, vi gjorde en mantel av en IKEA-filt, satte en sjalnål i halsen och sen gjorde hennes storasyster den fina frysen och sminket.



Moa var jättenöjd och jag tyckte det var roligt att ha fixat en maskeradkostym med enkla medel.



Själva kalaset blev jätteroligt, 20 glada åttaåringar som alla var utlklädda och där det verkade som de flesta faktiskt tagit lite vad de hade hemma.

6 kommentarer:

Carina sa...

Då hoppas jag vi ses där då. Och med en så trevlig dotter så är säkert mamman trevlig också så då får man träffa ytterligare en trevlig kvinna. *fniss*

Helena sa...

Så fin hon är!
Tror att sjalen blir super även i vitt!
Hoppas att du har återhämtat dig bra:
Kram

Sunna sa...

Åh va kul med maskerad, jag satt en hel natt en gång och försökte få ihop en leoparddräkt

Linda sa...

Så fin hon är! Roligt när man med förhållandevis enkla medel kan få till en så fin maskeraddräkt :). Jag måste också nämna att din Midvinternatt är helt underbar!

Samtal från min trädgård sa...

Så fin hon blev. Trevligt med maskerad. Min sons klass hade disco för 0-3'orna i fredags, ska spar i hop till en klassresa. D små var så fina, hade verkligen gjort ansträngt sig med både kläder och frisyrer.

teresa sa...

Gullig liten flicka o vilken fin hårknut!
Din sjal i förra inlägget är LJUVLIG, både färg o modell.
Hoppas allt är bra m dig!!
(har fortf. inte fått ngt op-datum...)