tisdag 12 januari 2010

Obloggad tröja



Den här blev klar förra vecka, lagom tills det var dags att åka några dagar till Nya slottet Bjärka Säby där vi skulle vara några dagar, dock inte på retreat. Det var -20 ute och slottet var iskallt och jag var så glad åt min tröja och dessutom hade jag med mig min eskimosjal. Tur att man stickar tänker jag!

Garnet är underbara Nature Wool från Aracuania och fanns med i beställningen jag gjorde här när de hade rea i höstas. Det räckte med tre härvor så jag har en över att göra något annat trevligt av. Mönstret är från höstnumret av Interweave Knit och jag har använt stickor 3,75 och den är stickad nerifrån med en virkad uppläggning vid ärmhålen som sedan pillades upp och maskorna maskades av.





Jag gillade verkligen flätorna vi raglan ärmen, något jag tänker kan få återkomma i fler stickningar.

Annars har jag på stickorna en snart färdig spetssjal, ett par hemliga strumpor.
Dessutom min Bohusstickade tröja. Jag är ledsen att jag inte riktigt fick till det med min SYTYCK-utmaning, men projektet var lite för stort och det var för mycket annat jag ville sticka samtidigt. det positiva var att jag nu tänkt till vad gäller storlek, måttanpassning etc.

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Den ser väldigt fin ut, gilla rflätor!

Made By K sa...

Har själv tidningen och tittat på mönstret ett flertal gånger.
Den blev verkligen jättefin:)

hoppetossa sa...

Väldigt fin tröja och eskimosjalen var inte dum den heller... Fru Inez