tisdag 2 februari 2010

Hemlis 6 och rehabilitering...

Med kort varsel har jag fått möjligheten att komma för rehabilitering av min opererade rygg till Spenshults reumatikersjukhus. Det blev väldigt snabbt bestämt, så det känns lite konstigt, men sen igår är jag här och skall vara kvar till den 23 februari. Jag kan åka hem på helgerna och försöker nog göra det i alla fall de två först helgerna om min man kan komma och hämta mig. Jag tror detta blir bra, jag har ett eget jättefräschtrum med TV och internetuppkoppling och plötsligt en samordning av träning och annan rehabilitering. Så nu är jag förhoppningsvis lite mer på banan igen. Dessutom har jag ju en hel del fritid (läs sticktid...).

I kväll när jag ringde hem hade ytterligare ett paket kommit från min finska hemlisvän. Min man är ju kanske inte den bästa att beskriva garner och han är dessutom färgblind. Men om jag förstod det hela rätt så var det en härva av "något långt garn" som han tror var vinrött. Jag tror det var någon slags lacegarn??? och sen var det ett nystan av ett flerfärgat garn. Det skall bli väldigt spännande att se hur det ser ut när jag kommer hem till helgen, då lägger jag också upp ett foto. Tack snälla hemlisvän så länge!!!!

9 kommentarer:

fale artut sa...

Nu tar Du vara på tiden och gör bara bra saker! Varma tankar från Jämtland!

Mia stickar sa...

Hoppas din rygg blir bättre efter den här behandlingen. Sticka och njut övrig tid!

Eva i Halmstad sa...

Hej
Så gott för dej att komma till Spenshult, dom är oerhört duktiga där.
Nu är där ju mycket snön men de är så fint runt omkring sjukhuset.
Njut nu av god mat , varma bad och bra personal.
Må så gott de går
Eva.

Boel sa...

Härligt att du fått komma till Spenshult! Dit skulle jag också vilja åka.
Njut så mycket du bara kan!

agata sa...

Gör det bästa av den vistelsen. Några veckors sticktid i kombination med rehabilitering låter utmärkt.

Carina sa...

Kan bara instämma i vad de föregående talarna har skrivit. Så vill jag så klart att du ska må riktigt bra när vi ska till Grötö också.
Kramar

Veronica Tingvall sa...

Hej!
Jag hoppas verkligen att rehabiliteringen går jättebra så att du kan få må riktigt bra. Du vann budgivningen i min auktion så om du mailar din adress till mig veronica.tingvall(snabel a)gmail.com och betalar in pengarna till unicef http://www.unicef.se/stod-oss/ge-en-gava så ska du få en livbringerska skickad till dig:-) Kram/Veronica

hemlisen sa...

Lycka till med rehabiliteringen! Det ena garnet är faktiskt vinrött, men långt var ju en intressant beskrivning :) Det är faktiskt ganska tunt, var lite osäker på om det kanske är för tunt, men hoppas att du får någon användning för det i alla fall!

Signe sa...

Tack för alla snälla hälsningar!!! och till hemlisen: det skall bli väldigt spännande att komma hem på fredag och se hur garnerna ser ut och det var ju bra att den färgblinde maken sa rätt färg, han kunde lika gärna sagt att det var grönt....