söndag 7 februari 2010

Jag är döden....

Förra veckan gjorde jag ju en amigurimisköldpadda till yngsta dottern. Hennes storebror ville att jag skulle göra en till honom också, så jag lovade honom att göra en den här helgen. Han skulle välja ut en tills jag kom hem ur någon ur våra två amigurimiböcker. Jag ringde hem i torsdags och frågade honom vilken han valt. "Djävulen" eller "Döden" blev svaret. Hm... Den första föll lite bort av prinicipiella skäl, men det blev alltså "Döden"  som amigurimi.




Hämtad ur boken "Virka läskigt söta figurer". Gjord av Garnstudio "Alpaca" på virknål 3,5. Egentligen skulle han haft en lie av cernitlera också, men det får kanske bli senare.
Vi hade ganska roligt åt den när den blev färdig igår. Vi såg framför oss "Sjunde inseglet" i amigurimitappning...

4 kommentarer:

Sunna sa...

Den är ju för söt

Mia stickar sa...

Han blev ju söt lilla döden!

Iwona sa...

HA, ha - lilla söta döden... :)

pullanpallenpos sa...

Du har fått en award... =)