lördag 6 februari 2010

Mitt hemlispaket




Nu är jag tillfälligt hemma och har fått se innehållet i mitt hemlispaket med egna ögon.
Ett merinoullgarn i lacekvalitet tillräckligt långt (1400 meter) för att räcka till en estnisk spetsjal. Perfekt! Sen var det ett nystan flerfärgat Kunstgarn från Hjertegarn. Det roliga med det nystanet var att jag fick ett likadant i höstas i ett "Garn och Te byte", men har inte riktigt gjort något av det eftersom det inte riktigt skulle räcka till en sjal. Nu fick jag ett till i samma färg och ur samma parti!!! Så nu räcker det absolut till en lite större sjal. Jag tror det här garnet blir jättefint i en trekantsjal i något lövmönster. Vi får se vad det blir... Dessutom var där ett fint kort. Tusen tack snälla hemlisvän!
Som sagt så är jag hemma över helgen. Skönt men samtidigt lite jobbigt. Det är alldeles för lätt att börja göra en massa "måsten". Jag tror jag skall ta en promenad i det vackra vintervädret och sen lägga mig i soffan och sticka färdigt en tröja till sonen.

- Signe bloggar från mobilen!

3 kommentarer:

Carina sa...

Förstår hur du menar. Men lev lite lyxliv istället och promenera och sticka och bara njut av tillvaron. Då kommer livet att bli lättare med tiden och det har både du och familjen glädje av. Och så vi förståss som vill läsa din blogg. Hihihi

frisky frog sa...

Härliga garner! Strunta i alla måsten och kläm lite på garnen istället. Alla måsten kommer garanterat finnas kvar så spring inte benen av dig.
/Ha en härlig helg!

Ginas stickverkstad sa...

Jag håller med. Njut och ha en trevlig helg.
Kram Gina