söndag 21 februari 2010

Stickade systerstrumpor

Förra helgen träffade jag min syster och hon fick då en försenad födelsedagspresent av mig. Ett par stickade knästrumpor i Visjögarn från Östergötlands Ullspinneri. Tyvärr missade jag fotografering, men idag fick jag detta kort som min svåger tagit på sin frus ben.


Stickade på stickor 2,75 och 3,25. Mönstret är från Interweave Knits Spring 2009 och är stickade från tån och uppåt, jag fick dock lägga till några repetitioner samt göra rapporterna lite större på slutet. Banden är av siden inköpta på Knapp-Carlsson i Göteborg. Rolig stickning från tån och uppåt.
Grattis kära syster, slit dom med hälsan!!!

5 kommentarer:

Sagotroll sa...

Åh vilka fina och välgjorda! :O)

Medea sa...

Oj oj oj vilka fina vantar!! Nån gång skulle jag vilja sticka långa strumpor till mig själv. Har bara stickat det till andra. Men snart är det väl vår, Visst?

Lena sa...

Vad fina dom var, läkert med bandet.

Made By K sa...

Stiliga.... en lycklig syster som har dig!!!

Susilull sa...

Vilka fina strumpor! Kul att du fick kort från systern!