onsdag 31 mars 2010

Amigurumis eller voodoo???

Tidningen Dagen skriver på sin websida (där dom i sin tur citerar Eskilstunakuriren) om några barn som fått voodoodockor i pris i ett lotteri på en försäljning i en kyrka. Något som upprörde både deras pappa och diakonen i den aktuella församlingen och som jag också hajade till inför först, men...




...är det någon mer än jag som tror att det i själva verket var amigurumis de vann?

Jag har ställt frågan på deras facebooksida, men inte riktigt fått någon respons. Det känns mer troligt att någon virkade gulliga små gubbar och skänkt. Eller vann barnen ett helt kit med nålar och allt, inte särskilt troligt...
(Bilden är inte från det aktuella tillfället, utan lånad från en japansk sida. Inte heller bilden på Dagens hemsida är därifrån utan kommer från en bildbyrå och föreställer tydligen riktiga voodoodockor, så kan man också göra journalistik...)

Tillägg: När jag mailade Dagens reporter uppgav han att Eskilstunakuriren skrivit att det var voodoodockor. Jag är fortfarande skeptisk...

9 kommentarer:

miastick sa...

Klart det var amigurumis. Man kan ju bli lite trött ibland vad folk väljer att gå i taket av. Men det beror ju också på vad man vet och vad man har för referenser till saker och ting.

The Knitting Seaman sa...

Ha ha, det här var faktiskt kul! Typisk reaktion när en generation inte hänger med i vad den andra gör. Eller när folk drar på för höga växlar. Hoppas du håller oss up to date i den här frågan! :)

Carina sa...

Tackar för senast. Trevligt att träffas igen. Du får hälsa till din trevliga mamma också. Hopppas vi syns nästa år igen.

Iwona sa...

Voodoodockor? Folk vet inte vad dom säger ibland. Det är säkert amigurumis :)
Du har något att hämta på min blogg :)

sticksIDAn sa...

Oj, oj, hoppas du får svar. Jag förmodar att du har rätt i dina tankar. Vill gärna höra om det sen.

Susilull sa...

Låter konstigt! Vet att det finns små nyckelring/mobilsmycke-dockor som kallas voodoo-dolls och har som små garnnystan till huvud
och små kroppar av virat garn, och ser lite läbbiga ut. Kan det kanske ha varit såna?

Glad Påsk på dej!

Susilull sa...

Hej igen,
jag har något till dej på min blogg!

Inger sa...

Många fina bilder du har från Grötö.Själv tog jag knappt några alls i år.

David Celinder sa...

Jag har också sett att det finns voodoo dockor för försäljning. Om de sedan är tänkta att användas som det eller om det bara är en kul grej kan jag inte svara på...