torsdag 25 mars 2010

Grötöångest...

Laddar för årets stickfest...svåra beslut att ta: Vilka stickningar skall få följa med. håller på att avsluta en sjal och har två nya på lut den ena är en Cascading leaves i en grön färgning Suri Blue från Fleece Artist som är en present till en kompis.
Den andra är en Ishbel i en jättefin rosa färg av Malabrigo lace till mig själv.


Jag trodde i alla fall att det skulle bli en Ishbel, men i senaste Knitty hittade jag den underbara Torreyana. Tänkte att den får det bli, men sen skrev jag ut mönstret och den är helt klart en utmaning. Inget som man kanske påbörjar samtidigt som man förväntas umgås med folk. Kanske blir det en Ishbel ändå, den skulle bli fin i det här garnet och så kanske jag sparar Torreyana lite. får fundera lite till....I-landsproblem typ :). En del av er ser jag i morgon det skall bli jätteroligt och jag hoppas min rygg samarbetar för en gångs skull. Ni andra få ha en skön helg, kanske blir det lite mobilbloggning...
(Jag fick inte till några bilder på garnerna så jag har lånat från Garnkorgen och The Loopy Ewe)

2 kommentarer:

Sunna sa...

Åh vilket kärt bekymmer

Annika sa...

Åh ha det nu så härligt på din stickweekend... låter som det ska bli kul.... o att välja bland så härliga garner är ju bara roligt.... Kram Annika