måndag 22 mars 2010

Obloggad ekologisk tröja...

Kom just på att jag glömt blogga den här. Tröja till sonen stickad i Marks o Kattens ekoull. Stickor 6 och mönstret är från tidningen Weekend knits där den var stickad till en liten flicka,
men den funkade bra till en kille också... Den är stickad uppifrån och ner och jag har i princip följt mönstret med några små ändringar.

Istället för att plocka upp och sen maska av en halskant gjorde jag en virkad kant med "bakvända" fastmaskor. I nederkanten var det en lite ovanlig resårvariant som jag behöll som den var tänkt.



Rätt mysig tycker både jag och sonen som dock gärna har en långärmad t-shirt under eftersom den "sticks" lite...

2 kommentarer:

Helena sa...

SÅ fin han är! Å snygg tröja också!
Syns vi i helgen?

Sunna sa...

Så skön den ser ut