måndag 5 april 2010

En sjal klar för leverans...




Här kommer ytterligare en sjal stickad efter Evelyn Clark's bok "Knitting lace triangles". Den här gången i "Kid silk" från Garnatudio och det gick åt nästan två nystan à 25 gram stickad på stickor 5.







Som jag skrivit innan så visar boken fyra grundmönster som man kan kombinera som man vill och här valde jag ett medaljongmönster i mitten och en bård med löv.



Till saken hör att man även skall ge sjalen ett namn. Den förra jag gjorde fick heta "Midvinternatt", men jag har inte kommit på något bra namn till den här. Arbetsnamnet har varit "Prästsjalen" eftersom min svägerska som skall få den är präst och jag har gjort den i svart för att hon skall kunna ha den även när hon jobbar.
Kanske någon har en idé på namn?

- Signe bloggar från mobilen!

8 kommentarer:

Monica sa...

Oh så vacker,,den ser ut som den lilla fladdermusen jag hittade under takpannan ,,vingarna på den hade sådant mönster.
Du är duktig att sticka , jag försöker men hade hunnit en halv pulsvärmare då min kära hund tuggade sönder sticket,,tom stickorna var demolerade.
Ha en go kväll kram Monica

MADE BY K sa...

Urtjusigt!!

fale artut sa...

Så skir och vacker, med ett visst allvar över sig.....

Anna sa...

Åh, så vacker den är!

Mia stickar sa...

Vet inte om jag kan komma på nåt namn till nåt så vackert!

teresa sa...

Jag tycker Prästsjalen är ett vackert namn, passande en så fantastiskt vacker sjal. Vilket arbete!
Grattis till den fina, fina cykeln!!

Susilull sa...

Så fin den blev, ser ut som en mörk "åskhimmel".
Grattis till nya cykeln, hoppas du får många sköna cykelturer!

Marias stickning och läsning sa...

Schalen blev verkligen vacker. Har grunnat på namnförslag men hittar inget bättre än det föreslagna prästschalen. Boken måste jag nog förr eller senare också skaffa. Det var trevligt att ses irl!