lördag 3 april 2010

Glad Påsk och award!

Har haft en skön påskafton, som dock började med att jag kände mig riktigt låg på grund av min eländiga rygg , men det finns en sak som kan höja vårkänslan mer än något annat: En ny cykel!


Denna skönhet blev min i förmiddags. Min ryggskada gör att jag har svårt att gå längre än en kilometer, men cykla har gått bra på träningscykel, även om jag inte orkar jättelånga stunder där heller. Jag har i mitt tidigare liv, innan det här med ryggen började, bland annat cyklat Vätternrundan, men den cykeln sitter man närmast dubbelvikt på, så den har maken fått...Med den här cykeln hoppas jag kunna cykla till jobbet knappt två kilometer bort. Man ändrar fokus, men fungerar detta kommer jag bli lycklig!


Annars stickar jag på, har flera olika projekt på gång och nu har jag dessutom köpt mönster från Pärlmudden, så jag tänkte försöka mig på ett par sådana muddar också. Lite stickbilder kommer i ett senare inlägg.

En annan rolig sak är den här fina utmärkelsen som jag fått från Iwona med den jättefina bloggen Stick-terapi och från Susilull. Tusen tack!

Denna award kommer från Rio de Janeiro i Brasilien och översatt från Portugisiska blir det:
"detta är en blogg med charm"
Den skall skickas vidare till tolv andra, men jag ser att många redan hunnit få den. Min rygg och nacke mår inte så bra av att sitta och länka just nu, så jag skickar den vidare till er alla med era inspirerande bloggar! Att surfa runt hos er får mig alltid på gott humör!

3 kommentarer:

Carina sa...

Vad roligt att du blivit inspirerad att sticka pärlmuddar. Och lite kul är att du vände dig till Pärlmudden för mönster. Vilket mönster blev det?
Har tänkt på din bok som vi talade om förra helgen. Men vad hette den? Du vet, boken för sjalstickning.

Carina sa...

Rutan just var den jag stickade förra helgen. Den är grymt snygg. Och jag har fått "beställningar" just av den så det var inte första paret jag gjort nu. Alla jag känner kommer väl att gå omkring med dom till slut. Ser fram emot hur dina kommer att bli.

Sunna sa...

vilken jättefin cykel