måndag 24 maj 2010

Lövkaskad...



En lövsjal i allra finaste garnet. Mönster Cascading leaves (ravelry-länk) och garnet är Suri Blue från Fleece Artist. Ett av de bästa garnerna jag stickat i hittills, kommer helt bli en sjalfavorit.


Den här stickningen som fått hänga med i handväskan tills den blev klar, en del gjorde jag när jag var på retreat, så det finns en hel del stillhet och meditativa tankar instickade i den....


Nu skall den packas ihop och postas till en kär vän i Frankrike.  (Så om du läser detta A-K så får du en förhandstitt :))

8 kommentarer:

Susilull sa...

Lycklig mottagare som får en sån fin sjal, med lugna tankar instickade dessutom!

Bibblostick sa...

Så vacker! Det garnet måste jag sticka i någon gång.

Stina sa...

Hoppas att jag vågar ge mig i kast med en sådan sjal snart. Den är underbart vacker!

Sunna sa...

Den blev underbar

Call design sa...

Underbar present som din vän kommer att få!

Iwona sa...

Snygg den var, så snygg!

teresa sa...

SÅ vacker, vilken fin present!

Helena sa...

Underbart vacker både mönster och färg...