måndag 14 juni 2010

Nagelkänsla

Eftersom jag har ett jobb som kräver korta naglar och där nagellack inte är tillåtet, så fixar jag sällan fingernaglarna ens då jag är ledig. Tå naglarna däremot brukar få sig lite lack till sommaren.
Nu på semestern tänkte jag ändå passa på och häromdagen fick jag både pedikyr och manikyr och rött fint lack på naglarna...







Det lustiga är hur det ändrade känslan när jag stickar. Jag kan inte riktigt förklara, men det känns lite roligare på något sätt. Skumt! Någon annan som gjort samma erfarenhet eller ni kanske alltid har välmanikyrerade naglar och känner ingen skillnad...:)

- Signe bloggar från mobilen!

5 kommentarer:

Garntrollet sa...

Jag har bara långa (ja, inte så jättelånga, de går av så lätt) naglar på höger hand :-) Kan inte ha det på den vänstra, när jag spelar gitarr :-( Men jag önskar att jag kunde, eftersom jag bet på naglarna som barn/tonåring. Men jag får väl nöja mig med halva mängden olackade naglar nu som vuxen :-)

Helena sa...

Dom blev säkert snygga, och det känns nog bra nu i sommarsolen.

Sunna sa...

Jag håller helt med, jag har målat mina och sitter och spretar med fingrarna nu

The Knitting Seaman sa...

När jag var till sjöss kunde jag inte ha långa naglar. Det var opraktiskt och gjorde jäkligt ont när de gick av. (Man bröt dem ju alltid mittpå) Fast när jag kom hem fixade jag till dem ibland och jag förstår vad du menar. På något sätt känner man sig lite finare och lite mer kvinnlig...

Assishantverk sa...

Glad Midsommar!
Assi