lördag 3 juli 2010

En prinsessbakelse på marknad...

Vi flydde värmen hemma och åkte till landet och på vägen ner lyckades jag få klart Moas prinsesstårteklänning.


Jag köpte en hög med Garnstudios "Ice" förra året när det var rea utan någon klar plan vad de skulle vara till. För ett tag sedan blev jag så väldigt trött på den där högen och då hittade jag ett mönster i en barn-Drops.



Moa har själv sedan bestämt att den skulle pimpas till en prinsesstårta så den fick picotkanter nertill och runt halsen och smygmaskkant runt armhålorna och en marsipanros på bröstet..



Garnet var maximalt trist att virka i, men nu när den är klar så är jag väldigt nöjd att jag kom på något att använda garnet till.
På dagen idag har vi legat på stranden och vi har även badar även om vattnet var kallt och fullt med små ettriga brännmaneter. När vi tröttnat på detta blev det fotboll och stickning liggande i soffan framför TVn och sen ville barnen gå på Jonstorps marknad. Hur varmt som helst och ungefär lika mycket skräp.










Men en spettekaka och lite billiga amigurumigarner blev det i alla fall...



- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

MADE BY K sa...

Vilken söt prinsesstårteklänning!!

Inger sa...

Tidningen "Yarn forward" köpte jag på Press Stop,den är välsorterad här i stan.

miaring sa...

Hej Signe, roligt att du gillar mina armband. Turkost finns forfarande kvar, hör av dig om du är intresserad!
Mia

rino sa...

så söt hon var!

jag har lagt din bild på bloggen nu. Tack för lånet!

Kristina sa...

Så gulligt med en prinsesstårteprinsessa!