onsdag 7 juli 2010

En vän att alltid lita på...



Om man som jag firar min första semesterdag med att behöva åka runt till diverse läkare, både med mig själv och med dottern och dessutom sovit lite dåligt, då kan man ju behöva lite uppmuntran. Vem förstår detta bättre än min vän brevlådan...


När vi kom hem var den proppfull av spännande rosa påsar och i dessa låg inte mindre än tio härvor Heaven´s hand från Garnhärvan, perfekt till höstens alla stickningar.


Sju svarta som jag tänkte skulle bli en sådan här:


De andra har jag inte riktigt bestämt, men de vinröda var verkligen jättevackra och de skulle kunna bli en urfräck ponchonette. Kanske dags att plocka fram gaffeln igen?

I paketet låg dessutom sommarens semesterpyssel, ett startkit för att färga med Kool Aid. Jag har inte prövat detta innan, så jag tänkte att nu är det dags. Svärmor lät lite stressad när jag ringde och frågade om vi hade någon eldfast glasform för att jag tänkte färga garn i micron. Jag har lovat att hålla mig utomhus, det är ju trots allt deras hus :)

Det enda min brevlåda inte riktigt lyckats med är mitt "en kopp garn"-byte. Jag hoppas det inte kommit bort på vägen... Om du som är min byteskompis läser detta och har skickat ett paket som borde kommit fram, kan du väl ge dig tillkänna.

4 kommentarer:

Iwona sa...

Så snäll brevlåda! det bästa vad man kan ha! Min kommer också vara snäll lagom när jag kommer från semester :)

Susilull sa...

Så tråkig start på din semester!
Men vilken härlig syn att komma hem till en sån brevlåda!
Hoppas allt är bra med er!

frisky frog sa...

Wow, vilken härlig hög! Jag fick mitt paket häromdagen.
Du kan lugnt färga inomhus. Färgen biter varken på diskbänk eller ungsfasta formar. Och det räcker med en vanlig glas-skål.
/Lycka till!

M´s stick sa...

Hej Signe mitt i livet. Garnhärvan bytte namn för ett tag sedan.... KarMa garn webshop heter vi ju nu. Kul att du är nöjd med garnet. Mer färg och garn är på väg in i butiken. Hälsningar Madelene