torsdag 16 september 2010

Mina svar på hemlisfrågorna...

Nu har jag anmält mig till "Hemlis 7".


Här kommer svaret på mina frågor:


1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?


Merinoull är väl favoriten, men alla naturmaterial tycker jag om. Akryl är inte någon favorit, möjligen som en liten del i sockgarn.

2. Vilka är dina favoritfärger?



Tycker om de flesta färger.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?



Neonfärger.

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)



Mest trästickor i olika varianter. När jag virkar använder jag Clovers ergonomiska.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?



Sen jag var 11, men mer intensivt de sista åren. Är nog nästan avancerad...

6. Dricker du kaffe? Te?



Kaffe och te ibland, i så fall gärna Roiboos eller örtte.

7. Är du allergisk mot något?



Nej

8. Vilken slags musik tycker du om?



Ganska blandad musiksmak ex Springsteen, Joni Mitchell, Leonard Coen och Ebba Forsberg. Gillar även klassisk musik.

9. Favoritgodis?



Brioblandning och mjölkchoklad.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)



Har börjat virka mer och mer, syr en folkdräkt.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...



Sjalar i spets.

12. Prenumererar du på någon sticktidning?



Interweave "Knits" och "Crochet". Köper ofta "The Knitter"

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?



En stor estnisk björksjal

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?



Ja, 16 cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?



Ja, det är roligt och jag tycker dom är användbara bpde som presenter och att ha själv.

16. Stickar du sockor?



Ja, ibland.

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)



39

18. När fyller du år?



7 november

19. Stickar du med pärlor?



Har prövat, ganska roligt, men inte riktigt min grej.

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?



Mycket ljudböcker, deckare och romaner. Gillar biografier. Läser även en del kristen litteratur.





1 kommentar:

Malin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.