onsdag 15 september 2010

Ren ljuvlighet...

...landade i min brevlåda idag. Fem härvor Malabrigo "Silky Merino" i en jättefin klarröd färg med namnet "Ravelry red" Garnet består av 51% silke och 49% mjukaste merinoull och är nog i ungefär DK tjocklek.


Det var häromkvällen när jag låg i sängen och bläddrade i senaste numret av "Crochet" och hittade en väst som jag ville virka:


Jag blev dock lite fundersam när jag såg garnvalet, jag har ju stickar en del i Malabrigogarner tidigare men inte stött på det här förut. Kunde inte hitta det hos någon svensk återförsäljare, men med mobiltelefonen i handen, fortfarande liggandes i sängen så hittade jag till Loopknitting i England och vips så hade jag klickat hem dessa ljuvliga härvor. Kan verkligen rekommenderas, jättefinhemsida och snabb leverans.


Nu är det bara och nysta lite och sen slå mig ner med en kopp kaffe, en bra ljudbok och sen virka resten av kvällen :)

6 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Grattis till en go kväll
Eva

Maria i Falkenberg sa...

Välkommen tillbaks! Har tittat in då och då. Det ska bli spännande att se din väst.

Medea sa...

Vad fint garnet ser ut. Jag har köpt Malabrigo Silky Merino hos Garntorpet, men vet inte om de fortfarande har det. Det spelar ju ingen roll för dig nu iofs men ändå...

Janette Millbom sa...

Åååh vilket garn!!!
Visst ska jag till grötö i oktober, och det ska skyttlarna oxå :-) Det var någon (några?) som ville prova, då kan vi instruera båda =D

PetraO sa...

Garnet ser helt fantastiskt ut!

Susilull sa...

Jättefint mönster! Låter som en härlig kväll, ser fram emot resultatet!