tisdag 12 oktober 2010

Ishbel goes Estonian



Nu är den klar, min egendesignade Malabrigo lace sjal!
Jag hade ingen fotograf utan min klänning får vara modell.


Jag började som en Ishbel med ökningar på varje varv så länge jag slätstickade. Sedan ökade jag bara på rätsidan. Spetsmönstrerna är olika mönster som jag lånat från boken "Knitted lace of Estonia" av Nancy Bush och anpassat så de kunde passa in i en trekantig sjal.



Det översta heter Hagakiri och bården och spetskanten är samma som på den "Leaf and nupp shawl" som jag gjorde förra året. Garnet som sagt Malabrigo lace, färgen heter "Damask rose" och jag har använt stickor nummer fyra.

16 kommentarer:

Anonym sa...

otroligt snygg!!!!! duktig du är som har gjort mönstret själv!!!! Din hemliga vänn....

Boel sa...

Den är så ljuvlig din sjal! Och välkomponerad! Gissar att den blir en favorit i höst :)

Eva S sa...

Helt underbar!
Hittade hit via stickcafet på FB.

Karin-Maria sa...

vacker färg och vackert mönster! Imponerande!!!

Smycka sa...

Himla smart att ha din klänning som modell tycker jag. Sjalen blev jättevacker! =o)

Camilla sa...

Jättefin sjal!! Så fint du har komponerat och blandat mönster, och estniska spetsmönster är ju så vackra.

Sunna sa...

Underbart vacker

Annas Alster sa...

Fantastisk! Vad duktig du är som komponerade ihop det hela själv!

Emelie sa...

Wow! Du är min stickguru! ;) så bra är du! Ses snart! Kram

miastick sa...

Wow vilket arbete du lagt ner på den, underbar!

Assishantverk sa...

Vacker! Jag önskar jag kunde sticka något sådant!
Assi

Annelie sa...

Fantastiskt vacker sjal du gjort!

Lena sa...

Vad snygg den var och färgen sen.
Precis min smak.
Synd att jag inte kan sticka mer än hjälpligt.

Susilull sa...

Så ljuvligt fin!
Stor och härlig och en väldigt vacker färg, bra gjort!!

Linda sa...

Åh så otroligt vacker! Vad duktig du är!!

Mia stickar sa...

Underbart vacker!"