fredag 29 oktober 2010

Semester....

Kanske blir det lite glest med bloggandet ett tag för i eftermiddag åker vi på semester till Jordanien och Israel hela familjen i två veckor. 
Det blir en kombination av historia, religion, natur och sol och bad. Vi kommer både ta det lugnt och försöka se oss om, vi har inte riktigt bestämt allt, men Petra 


och Jerusalem 

är i alla fall måsten på programmet. 
Dessutom har vi lovat dottern att få dyka med delfiner i Eilat. 


Vi hoppas också kunna ta oss in på de palestinska området på Västbanken för att besöka Betlehem, 


men sen muren där byggdes så är det rätt krångligt, med långa väntetider etc vid gränsen. Samtidigt känns det ju som om dom nu mer än någonsin också behöver turister som kommer dit, så vi får se...  Jag hoppas kunna blogga någon gång under tiden, annars Shalom och på återseende...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jo vad avundsjuk jag bli!!!!! ha en underbar resa! ta bilder i bethlehem om ni far dit så man får se!!!!
Din hemliga vän!

Susilull sa...

ÅH vilken resa!!
Jag blir lite avis, men vi har med Jordanien på vår "vill-resa-till-lista", så vi ska dit för eller senare! Tänk så mycket historia, sol, värme och salta bad gör ju inte saken sämre.

Önskar er en fantastisk resa (vilket jag är övertygad om att ni får) och var rädda om er!

Pärlmudden sa...

Hoppas ni får en underbar resa! Ser fram emot att få läsa om den när ni kommit hem.
Var rädda om er.
KRAM

Gittan sa...

Hittade din blogg av en tillfällighet,den är jättefin.Jag önskar dig en trevlig resa.Gör gärna ett besök på min blogg/Gittan