måndag 6 december 2010

Jag har virkat..

...en hel väst, dessutom efter ett engelskt mönster. Jag är omåttligt stolt!


Garnet är jätteunderbara Silky Merino från Malabrigo. Mer om garnet har jag skrivit här. Mönstret är från trevliga Interweave Crochet. Jag har haft tidningen ett tag, men inte riktigt vågat mig på något projekt förrän nu. De fina glasknapparna har jag köpt hos Bolla. Ett knapparadis i Göteborg....




Den var jätterolig att göra även om jag fick ta upp några gånger. Särskilt som jag när den var nästa klar när jag upptäckte att den blivit för tight. Lite klantigt när man virkar uppifrån och ner och kan prova under tiden, men man lär sig kanske av sina misstag...
Tyvärr är bilderna inte riktigt optimala, men nu orkar jag inte vänta på att någon skall kunna fotografera mig när det är dagsljus.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej din hemliga vän här!!! Paket är på väg till dig!!!!! Hoppas du får en go vecka
///Malin

Signe sa...

Vad spännande! Jag har försökt pyssla ihop dina lappar, men än så länge har jag inte lyckats lista ut vem du är...

frisky frog sa...

Snyggsnygg oh vilken härlig färg!!