tisdag 21 december 2010

Mysig tröja...

...som jag glömt blogga! Gjorde den här till näst äldsta dottern Linnea i höstas. Glömde ta kort direkt och sen har det inte blivit av. Igår när hon var så här fin i den så kom jag på det igen.


Den är gjord efter ett mönster "Trellis and Vine Pullover" i höstnumret 2009 av Interweave knits. Garnet är Malabrigo worsted. Mjukt som bara den och har nopprat sig mycket mindre än jag befarade. Garnet är ju storasyster till Malabrigo lace och består av samma mjuka merinoull. Sticknumret har jag glömt. Jag tror det var 4,5 och 5. Jag tror jag fick minska lite gentemot mönstret eftersom jag inte använde orginalgarnet.


Kul stickning, med en blandning av flätor och spets, fantastiskt mysigt garn att sticka i och Linnea gillar den.

3 kommentarer:

MiA sa...

Söt dotter och härlig tröja! Fint med flätan mot raglan-ärmen :)

metamorphosis sa...

Vilken fin tröja, och skön ser den ut också! :-)

Gillade verkligen flätorna i raglanskärningen!

sanna sa...

En så snygg tröja, med en super passform. Roligt att ha hittat till din blogg. Lägger till dig så jag hittar tillbaka.