torsdag 9 december 2010

Sjukhus 2.0 och julvantar...

Fortfarande här och fortfarande oopererad... Väntade hela dagen utan att få äta och vid halv fyra tiden kom min läkare upp och sa att det tyvärr kört ihop sig så dom skulle inte hinna med mig :(. Istället blir det (förhoppningsvis) tidigt imorgon bitti. Jag tog då chansen och åkte iväg och träffade vänner från min kommunitet under kvällen. En träff jag trodde jag skulle missa, men som jag nu kunde vara med på.
Passade då också på att fotografera mina "julvantar". Garnet är "Semilla" ekologisk ull, stickorna är nr 3,5. Mönstret är ett basvantmönster från Johanna Wallins bok "Sticka småvarmt". Hjärtat är virkat med virknål nr 2,5 och det mönstret hittade jag på Garnstudios hemsida.









- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Susilull sa...

Söta vantar!

Inte roligt att vara på sjukhus, men jag hoppas din operation har blivit av och att allt gått bra!

Ha det så bra, kram!

Pärlmudden sa...

Hoppas du fått din operation avklarad nu. Det är alltid så jobbigt att vänta.
Håller tummarna och önskar att allt gått bra.
KRAM

4U2! sa...

Jätte fina vantar. Bra att du ser svält-i-onödan på ett positivt sätt (ler). Lycka till.

PetraO sa...

Fina vantar! Hoppas operationen är över! Trevlig helg! / Petra