måndag 31 januari 2011

Ger upp...

...har i över en vecka tänkt att fotografera mina mönsterstickade vantar utomhus, men glömmer det varje dag. Så nu får ni se dom fotograferade inomhus med blixt istället.


Mönstret är från Ravelry http://www.ravelry.com/patterns/library/selbuvott-or-not-alias-selbu-sea-horse-mittens och det vita garnet ett tunt 2-trådigt ullgarn det rosa är Visjögarn från Östergötlands ullspinneri.
Kanske var det lite för tjocka garner. Jag fick gå ner till stickor 2 mm istället för 2,5 och ändå blev dom lite vida upptill. Tummarna och muddarna blev dock istället lite tighta.
Jag ändrade texten i ursprungsmönstret till en egen signatur istället.


Jag är inte så bra på det här med mönsterstickning. Jag är så rädd att det skall dra ihop sig, så jag tror jag stickar lite gör löst istället.
Jag får nig öva lite mer och varma och sköna blev vantarna i alla fall :).


- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

Smycka sa...

Vilka jättefina vantar! Snyggt med ditt namn på insidan. =o)

Seattle Homes For Sale sa...

oh i love this cute blogs,i really like it so much.



Edina MN Realty
Minnesota Real Estate

teresa sa...

Håll ut, det tar ett tag innan man får in "rätta knycket" på de båda trådarna så att de drar sig precis lagom. Övning ger färdighet! Tycker dina vantar blev fina o gulligt med det skrivstilade namnet. Och fin färgkombination.

Marias stickning och läsning sa...

Jättefina! Alldeles särskilt med namnet. Som sagt övning ger färdighet.

Rosenvante sa...

Åh så fina de blev och så fint med ditt namn i också.

Pysselfarmor sa...

Läckra!