fredag 25 februari 2011

Lite oväntat...

...blivit sjukskriven. Har varit på sjukhus ett par dagar och opererat in en ryggmärgsstimulator som skall blockera den bnsmärta jag nästan alltid har efter alla ryggoperationer. "Failed back surgery syndrome" kallas mitt tillstånd. Låter sådär, men neurokirurgerna jag träffat har varit jättepositiva till att det här skall lyckas och så här långt känns det jättebra. Det man gjort är att igår gjordes en operation då jag var vaken och en elektrod las in i ryggen. Nu har jag en dosa där jag kan styra elektriska impulser ner i benet, o då skall dämpa smärtan. Lite som trolleri faktiskt... Funkar detta så görs en ny operation då allt läggs på insidan.
Tyvärr hade jag fått lite dålig information angående sjukskrivning. Jag hade trott att jag skulle kunna jobba mina 40% nästa vecka, men nu blev jag sjukskriven fram till nästa operationsom är 9/3. Om den lyckas och allt blir inopererat så blir jag sjukskriven ytterligare ca 4-6 veckor... jag som räknat med ungefär 1 vecka...
Nåväl, nu försöker jag koppla bort stressen över allt som inte blir gjort på jobbet och tänka på alla stickningar jag kan göra, alla UFO:n jag kan åtgärda och alla böcker jag kan hinna läsa...
Det här blev inte så stickrelaterat, men jag skall försöka blogga två fina saker i eftermiddag...

1 kommentar:

AFA Försäkring sa...

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Annelie
AFA Försäkring